Jdi na obsah Jdi na menu
 


The Sims 2: Mazlíčci

22. 2. 2008

The Sims 2: Mazlíčci (Pets)

Simové již nějaký ten pátek mohou navštěvovat univerzitu, užívat si bohatého nočního života a dokonce se vrhají do podnikatelských aktivit. Ptáte se tedy, co jim ještě chybí ke spokojenému životu? Tušíte správně, je toho ještě mnoho… Nejvíce se ovšem postavám stýská po domácích mazlíčcích, které znají ze svého minulého života – Sims Unleashed.
Na soužití virtuálních lidí se zvířaty jsme se podívali pěkně pod drobnohledem. Sims Unleashed

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/U6TZ_zJtEl0&rel=1&border=0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/U6TZ_zJtEl0&rel=1&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent"width="425" height="355"></embed></object>

 Vytvořte si svého mazlíčka
Mazlíčci jsou vůbec prvním datadiskem, který do hry nevnáší žádnou tématickou čtvrť. Po spuštění hry vás uvítá rovnou základní sousedství s předvytvořenými domy a rodinami. Protože mi ty připravené příliš nevyhovovaly, tak jsem se vrhnul do tvorby vlastní početné smečky. Hned úvodem si v editoru můžete zvolit, že místo simíka chcete vytvořit psa nebo kočku. Na výběr je rovných 51 plemen psů a 30 základních druhů koček. Změnami pochopitelně dosáhnete nových křížených druhů, ale žádné hybridy neočekávejte – jedná se víceméně o drobné úpravy.

Pomocí editoru Create-a-Pet se dají upravovat všemožné parametry. Od nejrůznějších fyzických dispozic – tvaru těla, velikosti nosu, barvy očí nebo tloušťky a vzhledu ocasu – až třeba po okrasný obojek. Daleko zajímavější ovšem je možnost úpravy srsti mazlíčka. Vývojáři v tomto směru totiž přichystali systém, který spočívá v nanášení jednotlivých textur srstí na sebe. Tyto vrstvy je možné následně prohazovat, zprůhledňovat a také volit způsob jejich nanášení.

 

 

 
Tímto propracovaným způsobem lze snadno dosáhnout unikátních vzhledů. Obdobně jako simům, tak i mazlíčkům můžete vdechnout „osobnost“. Balancuje se mezi charakterovými vlastnostmi geniální-přihlouplý, aktivní-líný, nezávislý-přátelský, útočný-bojácný a špindíra-vybíravý. Už v editoru mě zaujaly propracované animace. Třeba taková kočka s povalečskou povahou začne lenošit rovnou v editoru – raději si ani nepředstavuji její aktivitu přímo ve hře ;)

 Roztomilí, ale nezbední…
Podobně jako ve skutečnosti, tak i v The Sims 2 jsou zvířata nejen roztomilá, ale také pořádně nevyzpytatelná. Je třeba hned zdůraznit, že mazlíčci sice jsou součástí vaší rodiny, ale nedají se ovládat (přímé ovládání ve stylu Unleashed umožňuje jen cheat). To ovšem neznamená, že žijí zcela nezávisle na simech. Každý člen rodiny je ovlivňuje pomocí příkazů a povelů. V jedné rodině může být až šest zvířátek. Ovšem celkový počet všech členů celé rodiny je omezen na deset. Což znamená, že šestičlenná rodinka si pořídí maximálně čtyři mazlíčky, zatímco osmičlenná jen dva.

Život psů a koček prochází třemi životními cykly - štěně/kotě, dospělý a starší. Stejně jako simové mají své potřeby, které je nutné pravidelně uspokojovat. K tomu poslouží různé předměty jako pelíšek, miska, hračky nebo třeba psí bouda. Ale pozor, nespokojení psi často sežvýkají vše, na co jen narazí, zatímco kočky si libují ve škrábání nábytku. Tyto nežádoucí projevy jsou jedinými odlišnými potřebami mazlíčků od těch klasických potřeb, které mají simové. Určitě se tedy vyplatí splnit zvířátkům, co jim na očích uvidíte, jinak vám udělají ze života peklo. Ne snad z nějaké ryzí nenávisti, ale jednoduše proto, že ke spokojenému životu škrábat a žvýkat potřebují. Doslova nedostatkovým zbožím v místních obchodech se stane speciální objekt „Žvýkátor“, který bude cílem ničivých aktivit místo nábytku a ostatního vybavení bytu.


 Interakce se zvířátky 

Ptáte se jak můžou obyvatelé simího světa získat svého mazlíčka? Pomineme-li základní možnost vytvoření přímo v editoru, tak jsou tu další možnosti. Ať už adopcí prostřednictvím telefonu nebo v podobě poutavé příležitosti „odchytit“ na ulici toulavé a osiřelé poutníky – stačí malý projev přátelství a máte doma rázem nového obyvatele. Rozhodně však není radno chovat se přátelsky ke každému tvorovi, který se mihne na ulici. Čas od času vás totiž mohou navštívit smradlaví skunkové. A věřte nebo ne, není nic horšího, než místo interakce „Vyhnat“ zvolit „Pohladit“.

Tím se dostávám k oněm důležitým interakcím. Ty jsou poměrně rozmanité – od možností jako naučit nebo dát povel, přes „Vynadat za…“ nebo naopak „Pochválit za…“ až po „Jít na procházku“. Těmito základními instrukcemi a příkazy formujete vychování psa/kočky. Naučené povely si pamatují a často jim poslouží i v „zaměstnání“. Za všechny jmenujme psa hrajícího ve filmu, který určitě využije své přednosti „dělat mrtvolu“.

Správná péče a trénink je nezbytný i z jiných důvodů, protože velmi nezbedné či agresivní (ale také vyhladovělé) chlupáče příslušný úřad majitelům nekompromisně odebírá. Na přítomnost mazlíčků ve hře nereagují pouze simové, ale také oni sami, což se projeví zejména ve vzájemných vztazích. Nejednou se setkáte s vzájemnými souboji, ať již kočka versus pes nebo „jen“ agresivních pohledů mezi znesvářenými „šelmami“.

 Nové kariéry?

Po delší době (poprvé a naposledy to byla Univerzita) vnáší datadisk do hry nové zaměstnání. Ovšem nejde o kariéry ledajaké - jsou ušity přímo na míru vašim mazlíčkům! Konkrétně je můžete zaměstnat v jedné ze tří oblastí a to v showbyznysu, bezpečnosti a službách. Každá z kariérních pozic nabízí až pět pracovních úrovní. Zvířata pro trh práce musí být pořádně vytrénovaná a vychovaná.


Pro kariérní postup je nutné své chlupáče naučit novým povelům. Dejme tomu, když pes vykonávající práci u bezpečnostních složek pomýšlí na povýšení, tak jej jeho páníček (vy) musíte naučit určité povely. Zaměstnávání zvířat v praxi probíhá tak, že si pro vašeho čtyřnohého kamaráda přijede odvoz, který jej klasicky dopraví do zaměstnání. Tak jako u simů bude platit, že čím spokojenější a vycvičenější mazlíček, tím větší nárok na lepší pozici a odměnu. Ještě dodám, že shánění práce probíhá zcela tradičně, tedy po telefonu, internetu a čtením inzerátů v novinách.

ČESKÉ NÁZVY VŠECH PLEMEN VE HŘE
Stejně jako u předchozích Sims 2 titulů vychází i tento datadisk v kompletní české lokalizaci. Jen u nás se můžete podívat na kompletní přehled českých názvů psích a kočičích plemen, vyskytujících se ve hře. Protože jde o pořádný výčet, tak vám jej nabízíme v této příloze (300 kb, PDF, otevře Adobe Acrobat Reader).

Morčata a papoušci
Ve stínu svých věhlasnějších kamarádů psů a koček se krčí další dva zvířecí druhy, kteří osídlí drátěné klece. Jedná se o morčata a papoušky. Setkáte se také s rybkami ve zcela novém mořském akváriu, které bohužel slouží jen jako dekorace. Na hraboše a létající opeřence je ovšem nutné dohlížet se stejnou pečlivostí jako na jejich nezbedné čtyřnohé příbuzné. Jen jejich pořizování je poněkud odlišné. Probíhá tak, že pro ně v nákupním módu nejprve zakoupíte klec. Teprve později si kliknutím na ni morče nebo papouška koupíte (bílé morče vzhledu laboratorní myši mě stálo 70 simoleonů), přičemž na výběr je hned několik různých variant. S obyvateli klecí si můžete hrát, pozorovat je, nakrmit nebo je dokonce i vypustit na svobodu.



 Jen samá zvěřina?
Čtvrté rozšíření The Sims 2 pochopitelně přináší také novinky, které přímo nesouvisejí se vstupem mazlíčků do života simů, byť jich není mnoho. Ve stavebním módu přibyl nový demoliční nástroj (SledgeHammer), s jehož pomocí rychle a snadno zdemolujete klidně polovinu domu. V neposlední řadě narazíte na spoustu nových objektů. Dočkáte se také několika objektů pro zkrášlení vzhledu sousedství. Kdo by někdy netoužil postavit dvě gigantické chladící věže přímo vedle vilové čtvrti, že?

Využijete dokonce i dva nové dekorativní styly, jednak s vesmírnými motivy – od futuristického nábytku, přes tapety s povrchem měsíce až po kulaťoučká okna připomínající sluneční soustavu. V Maxisu jsou nyní vesmírem zřejmě posedlí, vzhledem k vývoji Spore od designéra Willa Wrighta. Druhou kolekcí je sada objektů s jadernou tématikou.

Další zásadnější inovací je přítomnost nového systému „encyklopedie herních tipů“. Ten můžete kdykoliv během hraní vyvolat a prostudovat si tak v klidu veškeré herní tipy. Takový přehled v Sims 2 citelně chyběl. Pro milovníky zvláštních bytostí mám dobrou zprávu, protože k duchům, zombie a netopýrům se nyní zařadil vlkodlak. Nákaza se šíří od potulného vlka se svítivýma zelenýma očima. Konzervativní hráči se nemusí obávat, neboť infikované zachrání lektvar „Lykantropylin B“.


 

Musím říci, že Mazlíčci jsou opravdu povedení. Zejména proto, že nabízejí atraktivní téma, které je zpracováno na jedničku. Animace zvířat, včetně jejich reakcí, jsou zvládnuty velmi dobře a často také doprovázeny emocemi – např. smutný pes klonící hlavu před svým rozzlobeným páníčkem. Podobného projevu se dočkáte i při hře na mrtvolu, kdy pes vyděšeně čichá k páníčkovi, který předvádí mrtvého. Pro všechny fanoušky The Sims 2 jasná volba a pro EA nejlepší hra letošního podzimu.

DATADISK DORAZÍ TAKÉ NA KONZOLE
Je to vůbec poprvé, kdy si rozšíření pro The Sims 2 najde cestu také k peněženkám hráčů na ostatních platformách. Dočkají se majitelé všech přístrojů vyjma Xboxu. Podle Maxisu prý nemá smysl vyvíjet hru pro první generaci Xboxu. Mohlo by se zdát, že veškeré síly budou soustředěny směrem k PC verzi a ostatní bratříčci budou pouhými reinkarnacemi předchozích konzolových počinů. Skutečností ovšem je, že minimálně verze pro PS2 a GameCube (budou totožné) prodělá nemalou změnu konceptu. Narozdíl od svých předchůdců se pokusí přiblížit počítačové verzi. Poprvé tak nepůjde o spíše adventurní příběhy simů, ale o nefalšovaný virtuální život, jak jej známe z PC.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář