Jdi na obsah Jdi na menu
 


The Sims 2: Noční život

22. 2. 2008


The Sims 2: Noční život

Jestli jste někdy měli ze série The Sims dojem, že z vás Electronic Arts jenom tahají peníze, u nového datadisku k druhé řadě veleoblíbené ságy, s podtitulem Noční život, se ho rozhodně nezbavíte, spíše se vám ještě prohloubí. Ne proto, že by neměl co nabídnout, ale proto, že až jej nainstalujete, nedokážete si život svých virtuálních kamarádů bez něj představit. To, co Noční život totiž přináší, zapadne do hry tak přirozeně, že vás prostě musí alespoň jednou napadnout otázka, proč už něco takového nebylo její původní součástí.

Nejen v noci si lze užívat
I když název naznačuje, že si tentokrát budou vaši Simíci moci začít pořádně užívat, vůbec to neznamená, že by tak museli činit pouze v noci. To hlavní, co s sebou tento přídavek přináší, je v podstatě rozšíření možností v oblasti interakce Simíků. Základem všeho je Centrum. To lze považovat za úplně nové sousedství, i když je zařazeno do zcela jiné kategorie, podobně jako univerzitní města. Hra nabízí přednastavené pouze jedno, ale další si můžete sami vytvořit.

 



 
Narozdíl od klasického sousedství, kde převažuje obytná část, v Centru najdete převážně různá zábavní střediska, restaurace, obchody, galerie, prostě místa, kde lze trávit příjemné chvíle volna s rodinou či přáteli. Vedle toho tam je i pár obytných objektů, takže pokud máte zájem být přímo v "centru" všeho dění, nastěhujte svého Simíka prostě rovnou do Centra. Když zvolíte "poklidnější" život v některém ze sousedství, určitě o nic nepřijdete, jen musíte danému sousedství už ono hotové Centrum, anebo nějaké vámi vytvořené, přiřadit a při cestě za zábavou přetrpět delší načítání.

 Novinky ve stavebním módu 
Když už byla řeč o tom vytváření, datadisk Noční život znamená samozřejmě obohacení i po stránce výstavby, a to ať už budujete rodinný dům nebo disko-bar. Ve stavební nabídce najdete spoustu nových dekorů na podlahy i stěny, nové oblečení, stejně jako balík nových dekoračních i funkčních objektů pro vybavení domu, stylové restaurace, kuželkářského klubu (kuželkářská dráha), diskotéky (pult pro DJe, karaoke), herny (pokerový stolek), atd.

S těmito možnostmi v oblasti stavby souvisí i jedna z největších novinek v datadisku vůbec - automobil. Aby totiž mohl Simík vlastnit automobil (výběr je velmi slušný - pět různých typů vozů v množství barevných variant, včetně červeného Ferrari pro Leoše Mareše), musí mít u svého domu zřízenou příjezdovou cestu. Pokud si nekoupíte zrovna dům, který už ji má, pak vám nezbude, než si ji postavit ve stavebním módu. Dokonce si můžete vybrat ze dvou druhů povrchů. A když už máte příjezdovou cestu, můžete si rovnou postavit i garáž...


 Kamarádi na čtyřech kolech
U aut se ale pojďme ještě na chvíli zastavit. Nejde totiž o jen tak nějaký nový objekt. S autem toho můžete zažít spoustu. Zajímavou vlastností tohoto objektu je fakt, že jej můžete přiřadit k některému konkrétnímu Simíkovi v rodině (ten jím pak bude automaticky jezdit do práce či na akce do města), anebo ho jen tak nechat jako erární a využívat kterýmkoliv členem domácnosti kdykoliv bude potřeba. Jako většina objektů ve hře, i auto je vystaveno nebezpečí odcizení. Jednou z možností, jak se pokusit něčemu takovému zamezit, je nainstalování alarmu. Hra vás informuje, jak dlouho to bude servisu trvat a kolik to bude stát. Dále si ve voze můžete užívat muziky, zpříjemnit si den vyjížďkou po okolí (bohužel to probíhá stejně jako odjezd do práce, Simík i s autem prostě zmizí a za nějaký čas se zase objeví), anebo se v něm třeba i pomuchlovat či rovnou pomilovat se svou láskou. Zkrátka, automobil může sloužit mnoha zajímavým činnostem.

 Pařba a randění 
Tím se pomalu dostáváme k tomu, o čem je Noční život především, tedy k různým akcím většího rozsahu a milostnému randění. Jak už bylo naznačeno výše, datadisk hru rozšířil o množství nových způsobů interakce s jinými Simíky. Hlavně jde o to, že tentokrát se máte možnost přítele či přítelkyně zeptat i na její přání či obavy, koníčky, zaměstnání, lunární znamení a mnoho dalšího. Záleží na tom, v jakém stádiu se váš vzájemný vztah nachází. Na většinu takových dotazů získáte konkrétní odpověď, ale zde je třeba zmínit, že hra není bez chyby. Například místo povolání se v odpovědi Simíka objeví pouze kód JobTitle (nebo něco takového), takže se ve skutečnosti nic nedozvíte. No nic. Když vám však z vyptávání se vyhládne, není nic lepšího, než se nechat spolu s přáteli usadit ke stolu v restauraci a objednat si nějakou specialitu. Dobrým hráčům hra odhalí, že se lze najíst i v luxusní restauraci zcela zadarmo.

Podívejme se ale podrobněji na ony akce a randění. Simík má díky tomuto datadisku více volnosti v organizování setkání s přáteli a známými. Dokonce můžete vytvořit skupiny Simíků, se kterými budete více či méně pravidelně vyrážet do šumu. Musím podotknout, že pokud do skupiny zařadíte Simíky, se kterými ještě nemáte vybudovaný pevnější vztah, zůstanete při vyhlášení akce na ocet, protože oni si zcela jistě raději vyrazí s někým jim bližším. Nicméně, k tomu, abyste si mohli užívat, není třeba vytvářet žádné skupiny, pokud nechcete. Klidně můžete počkat, až vám někdo zavolá a pozve vás na nějaký sraz sám. Opět tedy za předpokladu, že vůbec máte alespoň jednoho dobrého kamaráda.


Takové srazy pak vypadají tak, že určíte, kam v centru, případně na obecních pozemcích v sousedství, se pojede. Když tam dorazíte (taxíkem nebo vlastním vozem) objeví se podle charakteru akce v pravém horním rohu obrazovky takové měřidlo, které značí, kolik času do konce setkání zbývá a jak si vedete. Pokud se vám bude dařit obšťastňovat aktéry srazu dobře (můžete se zaměřit třeba i pouze na jednoho), bude se schůzka prodlužovat, když ne, bude tomu právě naopak. Právě zde hraje významnou roli ono dotazování se na přání kamarádů, jinak se vám totiž může také stát, že se Simík sebere a odejde s tím, že kašlete na jeho touhy a něco takového přece nemá zapotřebí. Mimochodem, pokud probíhá rande (tedy setkání ve dvou), kromě měřidla času a stavu schůzky máte možnost sledovat rovnou i přání a obavy partnera (není tedy třeba se ptát), v podobném podání, v jakém jsou vidět i vaše. A lze je rovněž uzamykat.
 

 Dobré baviče čeká odměna, poražené ... také
Jste-li dobrým bavičem, dočkáte se velkého uznání zúčastněných, dost možná i nových přátel (to záleží na vás) a také toho, že se vám čas od času ozvou úplně cizí lidé, že o vás slyšeli od svých kamarádů, a že by se s vámi také chtěli seznámit. Když se vám na druhou stranu vydaří rande, určitě poté najdete na prahu svého domu nějakou tu květinku s věnováním, ve schránce milostný dopis a v nejlepším případě dokonce nějaký pořádný dárek (například mě darovali vířivku, novinku ve hře - kouli Elektro Dance a plameňáka). Naopak v případě, že to hodně pohnojíte (což se stane zejména, když někoho hodně vytočíte), určitě vás nemine každodenní uklízení rozkopnuté popelnice a jiná podobná překvápka. Ale nebojte, i toho největšího nerudu (jeho obrázek je přetřen rudě) zlost po čase přejde (rudá barva z jeho fota postupně mizí, až úplně zmizí).

 Přitažlivost nejen zemská
Další významnou novinkou je v Nočním životě i potřeba určení vlastností, které vás na jiných Simících přitahují a odpuzují. Při tvorbě Simíka, anebo při jeho dospění, musíte stanovit dvě věci, které chcete, aby ho na jiných přitahovali a jednu, která mu bude v případě, že se s někým takovým setká, odporná. Jedná se o takové ty klasické fyzické věci jako barva vlasů, parfém, styl oblečení, atd. Když se pak seznámíte s někým, kdo do takové kategorie zapadne, poznáte to podle značky blesku (případně dvou blesků, když vás bude jó rajcovat) na jeho obrázku. S takovým partnerem se vztah vyvíjí podstatně snáze než s těmi ostatními. Vyskytne-li se na obrázku Simíka naopak obrázek přeškrtnutého blesku, je vám tento zvlášť odpudivý. To ovšem neznamená, že se s ním nemusíte spřátelit, jen na tom budete muset usilovněji pracovat.



 Že upíři neexistují? Pche...
Stane-li se, že nejste spokojeni s tím, co vás přitahuje, nemusíte zoufat. Hra vám to umožní změnit. Stačí vypít speciální nápoj, který každý Simík automaticky fasuje a zadat nové priority. Ono se tu vůbec řeší přes nápoje leccos. Hra totiž představuje novou postavičku dohazovačky. Jde o "kočovnou" babku s křišťálovou koulí a nejrůznějšími lektvary po kapsách, která zná recept na lásku i vampyrismus. Ano, čtete správně, vampyrismus. Noční život s sebou nese totiž také hrozbu v podobě tohoto zákeřného stavu. Když se během nějakého nočního flámu příliš sblížíte s někým, kdo tím trpí, může se vám klidně stát, že se brzy ocitnete v řadách těchto nočních tvorů.

V rámci recenzování (co by pro vás člověk neudělal, že?) byl jeden z mých Simíků obětován pro výzkum tohoto stavu a řeknu vám, není to žádná sranda. Stane-li se, že vašeho svěřence kousne upír nebo upírka do krku, jeho pleť rázem zešedne a začne být extrémně citlivá na sluneční paprsky. V noci si můžete užívat jak chcete, nebudete stárnout ani trpět nedostatkem běžných životních potřeb, ale jakmile se rozední, hledejte nejkratší možnou cestu někam, kde postiženého světlo nezastihne, nejlépe do rakve (nový objekt). Jen v té totiž můžete den přežít bez větší úhony.

Řeknu vám, že udržet Simíka-vampýra naživu není nenáročné, zvlášť ve velkých rodinách. Nejednou z toho mého zbyla hromádka popela. Ještě, že bylo nablízku dost příbuzných, kteří prosili smrťáka o jeho život a sázku s ním vyhráli. V každém případě, omrzí-li vás vampyrismus, není nic lepšího, než si zakoupit lektvar, který vás z toho vyléčí. Za vyzkoušení to ale rozhodně stojí, už minimálně kvůli schopnosti vampýrů, měnit se v netopýra.


 

 Požitkáři s inventářem 
Noční život toho ale nabízí víc. Další novinku představuje například ještě inventář Simíků. Když se rozhodnete odstěhovat z domu, ovšem některé věci byste si rádi vzali ze sentimentu s sebou, nic už vám v tom nezabrání, prostě si je jednoduše přesunete do inventáře a v novém domě je zase vybalíte. Jenže, podle mé zkušenosti nefunguje tato novinka úplně bez problémů. Téměř pokaždé se mi stalo, že se některé objekty přemístěné pomocí inventáře, nechovaly normálně. Nedaly se například postavit ke stěnám, jakoby byly převrácené.

Přibyla také nová aspirace Simíků - požitky. Asi tušíte, že Simíci s takovou aspirací touží především po materiálních statcích, pohodlí a pokud možno bez práce (celá moje ségra). S novou aspirací je tu také nový objekt v panelu oceněních za aspiraci - Koule ReNuYo Senso, která dokáže změnit aspiraci Simíků a dokonale tak zamíchat v jejich životě kartama. Dále samozřejmě nebudete ochuzeni ani o nové hudební nahrávky a animace postaviček (opět velmi vtipné).



 Stačí jen klik
A nesmím zapomenout ještě na jednu věc. Nevím, jestli běžně čtete manuály ke hrám, já se přiznám, že trpím touto úchylkou. Proto mi nemohlo uniknout, že se v manuálu k Nočnímu životu mj. píše také cosi o tom, že snad by měli mít Simíci možnost vidět sousední pozemky a objekty na nich, takže když se pak rozhodnou změnit působiště (například dostanou z cicmání se v parku hlad, takže by rádi navštívili restauraci), mělo by stačit kliknout na pozemek vedle a už jste na cestě tam. Jak se ukázalo, skutečně něco takového ve hře funguje, akorát je třeba v nastaveních grafiky zapnout, aby se zobrazovaly sousední domy. Nevýhodou je, že se všechna tato nastavení s ukončením hry neuloží, takže je musíte při dalším spuštění obnovit. (děkuji za tip čtenáři jojo)

 Závěrem 
Musím se vrátit zpátky k tomu, co bylo řečeno hned v úvodu. Datadisk Noční život rozhodně má co nabídnout a kdo si jej pořídí, nebude si umět život svých Simíků bez něj představit. Ale! Na jednu stranu to slibuje spoustu nové zábavy, na stranu druhou se mi vkrádal do mysli po několika dnech hraní pocit, že většina těch věcí, které zde byly představeny, by mohla být úplně klidně součástí původní hry a ten zbytek by byl na regulérní přídavek málo. Něco takového mě u dřívějších datadisků (teď myslím i na ty k The Sims) ještě nenapadlo. Navíc, vedle výše popsaných nedostatků (např. se špatnou funkčností objektů zařazených do inventáře), se Noční život, stejně jako Univerzita, v průběhu hraní hroutil. Dokonce častěji. Ale to samozřejmě může být způsobeno mým operačním systémem.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

dotaz

(kikuska, 20. 2. 2009 14:29)

Hele.. a do jake slozky se ukladaji veci ktery sem si do te hry stahla?